Gamescom 2012

No ja się pytam dlaczego w tym roku mnie tam nie ma?! Właśnie… w tym roku.

To już rok (w sumie to równe 11 miesięcy) minął od ostatniego wpisu na tym blogu. Wiele się zmieniło, tu, na blogu, jak i w życiu prywatnym. Sporym zaskoczeniem dla mnie jest usterka WordPressa, który przy pomocy kombinacji klawiszy alt + a zaznacza cały napisany tekst a następnie wprowadza osobę piszącą w stan furii… Dlaczego? Niech każdy z Was spróbuje odpowiedzieć sobie na to pytanie sam.

Gamescom 2011 był dla mnie niezapomnianą imprezą. Tysiace osób, setki doskonałych gier, wspaniała atmosfera oraz całokształt Kolonii sprawiły, że w tym roku wróciłem wspomnieniami  do zeszłorocznego eventu. Postanowiłem sobie wtedy, że za dwa lata wrócę tam aby podziwiać kolejne wspaniałe produkcje wszystkich twórców. A czy wspaniałe dowiemy się za rok…

Teraz zajmijmy się gamescomem 2012. To czy europejskie targi elektronicznej rozrywki  zaspokoiły oczekiwania graczy w tym roku dowiemy się po weekendzie, gdy dobiegną końca. W tym momencie możemy opierać się jedynie na informacjach, które uzyskaliśmy na poszczególnych konferencjach.

Oczekiwania.

Czego oczekuję?

Moje oczekiwania nie są zbyt wygórowane (chyba):

  • Większej ilości informacji na temat The Last of Us ponieważ trailer pozostawił ogromny niedosyt.
  • Większego skupienia Sony na hardkorowych graczach a nie ciągle na casualach i rodzinnej rozrywce. (Niech developerzy pokutują w piekle za ten cholerny podział graczy).
  • Od Criterionu, żeby nie spieprzyli tej perełki jaką był i jest Need for Speed Most Wanted. Po trailerach i gameplayach stwierdzam, że ta seria potrzebuje arcade’owego stylu jazdy ale nosz kurde… nie aż tak! Nie róbcie z tej gry klona Burnout Paradise (który swoją drogą jest znakomity!) ponieważ akurat TEN NFS ma swój klimat, który trzeba wręcz utrzymać.
  • Od Nintendo i Microsoftu, żeby przyznali się wreszcie, że po E3 już nie mają co pokazać ;P
  • Od EA, żeby chociaż jeden jeszcze dodatek do Battlefield 3 był darmowy dla pre-orderowców, albo zrobienie pakietu wszystkich dodatków (excluding Back to Karkand) w promocyjnej cenie.
  • Od Ubisoftu, aby kontynuowali tą doskonałą serię jaką jest Rayman na wszystkich platformach!
  • Od architektów mobilnej rozrywki, aby pokazali w końcu coś konkretnego, coś co przyciągnie ludzi do ekranów swoich smartfonów na długie godziny jak Angry Birds, ale żeby dało im trochę więcej do myślenia i utożsamienia sięz bohaterami.

OMG!

Co mnie zaskoczyło jak do tej pory?

  • Brak zapowiedzi nowej generacji…
  • …Sony nie zapowiedziało PS Super Slim czyżby więc nowa generacja była bliżej niż nam się wydaje?
  • Brak Beyond: Two Souls na konferencji Sony. Ale podobno na stoisku miejsce z takową prezentacją sięznajduje. No nic, poczekamy.
  • Remember Me. Capcom dobrze myśli i niech idzie tym tropem dalej, tylko żeby nie był to klon Deus Ex’a.
  • Cross-buy & Cross-play !! Sony w końcu ma doskonałe pomysły.
  • Playstation Plus – jeszcze nigdy nie doświadczyłem takiego rozpieszczania graczy… ogromny PLUS.
  • Kondycja PS Vita. Do końca roku ma dostać 60 gier, zobaczymy co z tego wyjdzie, ale jak widać Android i masa innowacyjnych rozwiązań pomogły najmłodszej „kieszonsolce” Sony zaskarbić sobie szacunek u wielu fanów.
  • Wonderbook od Sony. Fajnie, że nie będzie to tylko machanie różdżką i udawanie, że jest się jakąś słitaśną czarodziejką… Jestem dobrej myśli, tym bardziej, że Puppeteer wyglądał bardzo interesująco.

Wierzę, że tegoroczne targi przyniosą nam wiele radości i mnóstwo wyśmienitych nowych produkcji!

A Wy jakie macie oczekiwania, obawy związane z tegodocznymi targami gamescom w Kolonii?

Piszcie śmiało w komentarzach!

Pozdrawiam, Frytkasis.
2 comments on “Gamescom 2012

  1. WITAM,
    trochę pogubiłem się w gamescomie, bo przyznam, że w ogóle nie śledziłem jakichkolwiek informacji – dlatego wiele mnie ominęło. Jednak, mimo wszystko udało mi się trochę już ogarnąć.
    Co do twoich podpunktów:
    – mam niesamowitą chęć na „The Last of Us” i przyznam, że jestem tak napalony, że nie potrzeba mi żadnych nowych materiałów
    – w przeciwieństwie do dwóch innych dużych firm (nazwy na M i N), to użytkownicy Sony i tak nie mają na co narzekać, jeśli chodzi o hardcorowe pozycje
    – „nowy” Most Wanted całkowicie do mnie nie przemawia, Criterion powinno zrobić całkowicie nową część, a nie robić remaki starszych odsłon…
    -Remember Me również zapowiada się interesująco – po Deus Ex’ie nabrałem ochoty na podobne klimaty, więc czekam. Mimo wszystko trzeba wziąć pod uwagę, że grę robi Capcom, który znany jest z wrednych praktyk na graczach…
    – Ekspansja PS Plus/Cross Buy to mądre posunięcia ze strony Sony
    – Kondycja PS Vita poprawia się – w końcu…
    – Wonderbook i te inne dziadostwa mnie nie interesują
    – UbiSoft ciągle podkreśla, że nowy Rayman to tytuł ekskluzywny na Wii U – oby nie!
    – Brak nowej generacji był do przewidzenia, zresztą mnie się tam nie spieszy
    – od siebie dodam, że przykro mi, że w tym roku nie ma mnie na GC, gdzie miałbym okazję ograć DmC oraz Metal Gear Rising.
    POZDRAWIAM

    • Chyba większość fanów Sony i Naughty Dog czeka z niecierpliwością na The Last of Us. Oni nas już przyzwyczaili, że nie robią słabych gier!
      Nie wiem jak opisać moją niechęć do tego co Criterion wyczynia z serią NFS, przemilczę z nadzieją, że nie spaprają Most Wanted. Co do Vity, ciekawe dlaczego Sony nie zaaplikowało do niej 3D…
      Za rok pojedziemy na gamescom i przywitamy nową generację tak jak się należy! 😀

Skomentuj

